krótki update, czyli dlaczego nie aktualizuję bloga :-)

21 02 2010

Wiem, wiem, jak na blogera jestem beznadziejnie nieregularny, tych, którzy jeszcze tu czasami zaglądają, przepraszam. Wynika to z przyczyn rozmaitych. Przede wszystkim – czytam, sporo ostatnio, czytam takich, którzy piszą o niebo lepiej i mądrzej ode mnie (Dickens, Szostak, Bettelheim, Coetzee). Ale, ale, ci, co tu zaglądają, niekoniecznie chcą się dowiadywać, co czytam i co mnie odciąga od aktualizacji blogaJ. Więc może z innej beczki – prócz czytania, próbuję ostatnio coś napisać. Konkretnie, opowiadania, kilka, zamówione na rozmaite okazje, obiecane lekko (dotrzymać obietnicy znacznie ciężej). Z postępami prac bywa różnie, jedne teksty idą szybciej (jednio opowiadanie, stanowiące – chyba – fragment przyszłej powieści, jest już mocno zaawansowane, trzy inne –słabiej, ale też w obróbce;  wreszcie piąte, w sferze pomysłów), ale, wziąwszy pod uwagę, że do dyspozycji mam tylko wieczory, i to nie wszystkie, powiem, że i tak idzie mi szybko. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, pierwszy z tych tekstów będzie gotowy za kilka tygodni (może jeszcze wiosną/latem go przeczytacie), pozostałe – pewnie lato/jesień. Więcej szczegółów wkrótce.

Ukazały się, poza tym, dwie, od jakiegoś czasu zapowiadane książki – Nadchodzi, Łuklasza Orbitowskiego, i Burza Macieja Parowskiego (świetnie wydana, zazdroszczę). Ostrzyłem sobie na nie zęby (obie pozycje uważam za kandydatów do przyszłorocznych nagród branżowych), ale rzut oka na listę lektur nieprzeczytanych wprawia mnie w przerażenie – kiedy ja Burzę i Nadchodzi przeczytam? Horror, horror.

PS wczoraj, w Blue Note w Poznaniu koncert New Model Army. Mimo, że nie zagrali jednego z hymnów mojej młodości (Here comes the war), koncert rewelka. Kto nie był, niech żałuje.

Działania

Information

One response

24 02 2010
rusty_angel

Poczekamy…

Skomentuj

